UKŁADY ZAPŁONOWE

 

Silnik

Układ zapłonowy

13N, 13S, 14NV

TSZ-i - zapłon tranzystorowo-cewkowy z czujnikiem indukcyjnym

16SH, 18E

TSZ-h - zapłon tranzystorowo-cewkowy z czujnikiem Halla

13NB, 18SE

EZF-i - zapłon sterowany mapą zapłonów z czujnikiem indukcyjnym

E14LV, 16SV

EZF-h - zapłon sterowany mapą zapłonów z czujnikiem Halla

C13N, C14NZ, C16LZ, C16NZ, E16NZ, E18NV, C18NZ, 20NE, C20NE, 20SER, 20SEH, C20XE

EZF-i - zapłon, którego sterowanie jest zintegrowane w module Multec, Ecotronic lub Motronic



    W tranzystorowym układzie zapłonowym (TSZ) w miejsce przerywacza mechanicznego w rozdzielaczu zamontowano bezobsługowy impulsator. W zależności od wersji silnika układ zapłonowy ma wbudowany impulsator, czujnik indukcyjny (TSZ-i) lub czujnik Halla (TSZ-h). W układach zapłonowych TSZ nie jest konieczne montowanie kondensatora. W przypadku układu zapłonowego sterowanego parametrami silnika (EZF) optymalna chwila zapłonu jest określana od stanu pracy silnika (prędkość obrotowa silnika, temperatura, stan obciążenia - podciśnienie w rurze ssącej)

 

 
 
   

Copyright © 2002-2013 Kadett Tuning Klub. All rights reserverd.
Best view 800x600 & 1024x768