UKŁADY ZAPŁONOWE
Silnik |
Układ zapłonowy |
13N, 13S, 14NV |
TSZ-i - zapłon tranzystorowo-cewkowy z czujnikiem indukcyjnym |
16SH, 18E |
TSZ-h - zapłon tranzystorowo-cewkowy z czujnikiem Halla |
13NB, 18SE |
EZF-i - zapłon sterowany mapą zapłonów z czujnikiem indukcyjnym |
E14LV, 16SV |
EZF-h - zapłon sterowany mapą zapłonów z czujnikiem Halla |
C13N, C14NZ, C16LZ, C16NZ, E16NZ, E18NV, C18NZ, 20NE, C20NE, 20SER, 20SEH, C20XE |
EZF-i - zapłon, którego sterowanie jest zintegrowane w module Multec, Ecotronic lub Motronic |
W tranzystorowym układzie zapłonowym (TSZ) w miejsce przerywacza
mechanicznego w rozdzielaczu zamontowano bezobsługowy impulsator. W zależności od wersji
silnika układ zapłonowy ma wbudowany impulsator, czujnik indukcyjny (TSZ-i) lub czujnik
Halla (TSZ-h). W układach zapłonowych TSZ nie jest konieczne montowanie kondensatora. W przypadku układu zapłonowego sterowanego parametrami silnika (EZF)
optymalna chwila zapłonu jest określana od stanu pracy silnika (prędkość obrotowa silnika,
temperatura, stan obciążenia - podciśnienie w rurze ssącej)
|